Номенклатура справ загальноосвітнього навчального закладу
Відповідно до пункту 5.1 Типової інструкції з діловодства у
загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності, затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 28.08.2013 № 1239 (далі — Типова інструкція з
діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах), номенклатура справ — це
обов'язковий для кожного загальноосвітнього навчального закладу
систематизований перелік назв (заголовків) справ, що формуються, із зазначенням
строків зберігання справ.
Номенклатура справ призначена для:
•
створення єдиної системи формування справ;
•
забезпечення належного обліку документів і справ;
•
забезпечення оперативного пошуку документів за їх змістом і
видом;
•
визначення строків зберігання справ;
•
оптимізації процесу відбору документів, що мають бути внесені до
складу Національного архівного фонду України (НАФ).
Види номенклатур справ
Відповідно до Правил роботи архівних підрозділів органів державної
влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій,
затверджених наказом Державного комітету архівів України від 16.03.2001 № 16 (ідалі — Правила), розрізняють
такі три види номенклатур справ, як:
•
типова;
•
примірна;
•
індивідуальна.
Типова номенклатура справ установлює типовий склад справ для
установ, однорідних за характером діяльності, з однаковою структурою, з єдиною
системою індексації кожної справи і є нормативним актом.
Типову номенклатуру справ
для певної галузі розробляє міністерство чи інший центральний орган
виконавчої влади за погодженням із Центральною експертно-перевірною комісією
Державної архівної служби України.
Примірна номенклатура справ установлює примірний
склад справ для установ, навчальних закладів, однорідних за характером
діяльності, але різних за структурою, і має рекомендаційний характер. Примірні
номенклатури справ можуть розробляти як центральні, так і
місцеві органи виконавчої влади. Примірну номенклатуру справ обов'язково має
погодити місцева експертна комісія відповідного державного архіву та затвердити
керівник органу, що розробив примірну номенклатуру справ.
Незалежно від того,
затверджені типова або примірна номенклатури справ чи ні, кожна установа,
зокрема й загальноосвітній навчальний заклад, повинна мати індивідуальну
номенклатуру справ (ІНС).
ЗВЕРНІТЬ
УВАГУ! Згідно
з пунктом 2.4 Правил одним з основних завдань архівного підрозділу органів
державної влади чи місцевого самоврядування є участь у складанні та погодженні
зведеної номенклатури справ установи, перевіряння відповідності формування
документів у справи затвердженій номенклатурі. Отже, до розроблення ІНС
загальноосвітнього навчального закладу можна залучати фахівців архівної справи.
Розроблення індивідуальної номенклатури справ
ІНС нашого навчального закладу ми склали за функціональним
принципом побудови,
тобто за напрямами діяльності працівників, визначеними їхніми посадовими
обов'язками.
Для належної організації роботи з розроблення ІНС призначили
осіб, відповідальних за розроблення номенклатур справ за конкретним напрямом діяльності
працівників (далі — відповідальні особи, див. Додаток). Ураховуючи те, хто відповідає за
розроблення номенклатури справ за конкретними напрямами діяльності працівників,
та місце зберігання документів у навчальному закладі, в ІНС ми визначили такі
розділи, як:
•
Управлінська діяльність;
•
Науково-методична діяльність;
•
Виховна діяльність;
•
Початкова школа;
•
Основна та старша школа;
•
Шкільна бібліотека;
•
Психологічна служба;
•
Медична служба;
•
Адміністративно-господарська служба.
Зведення номенклатур справ за конкретними напрямами діяльності
працівників у нашому ліцеї здійснює секретар, який є відповідальним за
організацію діловодства у навчальному закладі. Він складає зведену номенклатуру
справ (ЗНС), яку затверджує директор ліцею.
|