П`ятниця, 2024-04-26, 11:50:05
Вітаю Вас Гість | RSS

КАБІНЕТ ЗАВУЧА

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 52
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


19:47:47
Модель управління освітою є тоталітарною, - Полянський

     В українській освіті, за підтримки Ради Європи, запланована реалізація 3-річної національної Програми "Освіта для демократичного громадянства і прав Людини", яка буде спрямована на розвиток демократичної культури в школах та впровадження демократичного, децентралізованого врядування в навчальних закладах.
     За повідомленням прес-служби МОН, заступник міністра освіти і науки України Павло Полянський обговорив майбутню реалізацію програми з директором Європейського Центру ім. Вергеланда (EWC) Анною-Пероною Фієльштад, представником Центру ім. Вергеланда в Україні Іриною Сабор і радником Посла Норвегії в Україні Річардом Скарбороу.
     Павло Полянський зазначив, що програма з розвитку демократичної культури в школах та впровадження демократичного врядування є однією із пріоритетних цілей освітньої політики Міністерства освіти і науки, оскільки з огляду на окупацію Криму та вторгнення російських військ на сході України інформація про права людини і демократичні процеси є особливо цінною для кожної школи, регіональних керівників освітою та батьків учнів.

Окрім того, за його словами, мета програми цілком відповідає нинішньому вектору реформування освіти в Україні.

"Зараз наші кроки спрямовані на забезпечення автономії школи та автономії вчителя, і ця політика має також дійти до учня. Тому в нових законах про освіту, над якими зараз спільно працюють Міністерство і громадське суспільство, ми маємо передбачити нову – демократичну модель управління освітою", - підкреслив заступник міністра.

"Адже сьогоднішня модель за суттю є тоталітарною: в ній невільні всі – учні, вчителі, директори, керівники освітою. І так більше не може залишатися", - наголосив Павло Полянський.

Він також поінформував міжнародних представників про низку змін, які запровадило міністерство з метою децентралізації та дебюрократизації освіти.

Зокрема, він зазначив, що МОН скоротило зворотну звітність від навчальних закладів у 2,5 рази, надало школам повну автономію у проведенні державної підсумкової атестації та у формуванні власних планів заходів. Учням 11-х класів надано право самостійно обирати третій предмет державної підсумкової атестації.

Також за його словами, важливо, що сьогодні активізуються батьківські та місцеві громади, аби контролювати навчальний процес та впливати на кадрові призначення на місцях.

Заступник міністра зауважив, що відмова від звичної бюрократії й звітно-контрольної функції у регіональних управліннях освітою відбувається вкрай повільно.

Учасники зустрічі погодилися з тим, що до семінарів і тренінгів програми "Освіта для демократичного громадянства і прав людини" необхідно залучати не лише учнів, батьків, вчителів, директорів шкіл, а й регіональних керівників освітою.

"Головна ідея програми саме в тому і полягає, щоб зібрати дітей, педагогів і керівників з усієї України для діалогу та співпраці. Демократична модель управління освітою працюватиме лише тоді, якщо до її впровадження будуть долучені всі учасники освітнього процесу", - зазначила директор Європейського Центру ім. Вергеланда Анна-Перона Фієльштад.

Планується, що програма охопить 120 шкіл у всіх областях України. Для учасників навчально-виховного процесу, а також представників громадськості та місцевої влади будуть проведені тренінги і семінари з метою інтеграції принципів демократичного громадянства в навчальний процес та в систему управління освітою. Програмою додатково передбачена підготовка місцевих тренерів та методистів з метою підвищення її результативності.

Категорія: Актуально | Переглядів: 430 | Додав: Galina | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Copyright MyCorp © 2024