23 вересня
1852 року - в Парижі французький інженер Анрі Жирафф здійснив перший у світі політ на дирижаблі власної конструкції, на котрому був встановлений паровий двигун.
Дирижабль - літальний апарат легший за повітря, аеростат із двигуном, завдяки якому дирижабль може рухатися незалежно від напряму повітряних потоків. Має обтічний еліптичний корпус (повітряну кулю), пропелери та одну або кілька гондол для команди, пасажирів чи вантажу.
Винахідник піднявся на своєму апараті на висоту близько1800 м, де зміг пересуватися горизонтально і благополучно спустився на землю поблизу міста Трапп.
Дирижабль Жиффара мав м'яку оболонку, цигарковоподібну форму, довжину 44 м і діаметр 12 м, вміщував 2500 м3 світильного газу. Парова машина дирижабля мала вагу 45 кг і потужність 3 л.с. (2,2 кВт) з котлом полегшеної конструкції. Для того часу це було рекордне досягнення в конструкції парової машини. Маса самого аппарату складала разом з котлом 150 кг.
На оболонку дирижабля була накинута мережа. Знизу до мережі прикріплявся дерев'яний брус, а до нього - невелика платформочка, на якій розміщувалися котел, парова машина і запаси вугілля. Тут же, перед котлом, знаходилося, оточене легкими перильцами, місце повітроплавця. Рухати дирижабль повинні були повітряний гвинт, трилопатевий пропелер, діаметром майже 3,5 м.
Оболонка дирижабля Жиффара заповнювалася світильним газом, легким (легше за повітря), але вибуховим. Тому винахідникові довелося гарненько поміркувати про заходи безпеки. Адже поблизу оболонки з таким підступним газом горіло полум'я, і навіть маленька іскорка могла викликати вибух і пожежу. Топку котла він ретельно екранував з усіх боків, димар направив не вгору, як завжди, а вниз. Унаслідок цього в трубі довелося створювати штучну тягу за допомогою струменя пари.
Швидкість дирижабля була невеликою - близько 11 км/год. Для надання апарату стійкості і управління його курсом було передбачено особливе кермо-вітрило. Під час польоту був досить сильний вітер, він перешкоджав поступальній ході аеростата - це сталося через недостатню потужність парових двигунів, проте дирижаблю вдалося виконати повороти і бічні рухи за допомогою гвинта і керма. Лише у повний штиль корабель зміг би стати керованим. Боротися навіть із слабким вітром йому було не під силу. Це викликало велике розчарування в сучасників винахідника. Та і сам він, зрозуміло, був невдоволений результатом першого досвіду.
Проте своїм винаходом і вдалим польотом Анрі Жиффар довів, що використання парових двигунів на літальних аппаратах, які є легше за повітря, є перспективним напрямом повітроплавання.
1970-го року радянська космічна станція "Луна 16" повернулась на Землю, завершивши перший у світі непілотований політ на Місяць.
Сьогодні, 24 вересня народився 1739 року — Григорій Потьомкін, російський державний діяч. Прозваний запорізькими козаками призвіськом Гриць Нечеса.
У період правління Потьомкіна почалося будівництво Миколаєва, Херсона, Катеринослава, Севастополя, було розпочато вивчення покладів руд і кам'яного вугілля на півдні України.