Реформи в освіті можуть бути непопулярними, - Гриневич. Голова комітету Верховної Ради з питань науки і освіти Лілія Гриневич вважає, що освітні реформи багато в чому можуть бути непопулярними. Про це вона сказала під час засідання Правління Громадської ради при Міносвіти, характеризуючи основні аспекти проекту закону "Про освіту", повідомляє прес-служба МОН.
"Ми законсервувалися в пострадянській системі освіти. І немає кращої нагоди ніж зараз, щоб зробити тектонічні ціннісні зміни. Однак, реформи в системі освіти, які нас очікують, багато в чому можуть бути непопулярними", - зазначила Гриневич.
За її словами, українська система освіти не відповідає демографічній ситуації.
"Співвідношення учень / вчитель в Україні зараз в середньому вісім учнів на одного вчителя. Для порівняння в Європі від 14 до 18 учнів на одного вчителя", - повідомила голова парламентського комітету.
Вона зазначила, що таке співвідношення в Україні існує за рахунок маленьких сільських шкіл. Друга категорія це привілейовані школи, а саме навчальні заклади з поглибленим вивченням іноземних мов, гімназії та ліцеї.
Таким чином, за словами голови Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, держава навіть своїм фінансуванням закладає нерівності.
"Щоб зрозуміти глибину цього явища можна подивитися на аналіз зовнішнього незалежного оцінювання. Діти з села мають у п’ять разів менше шансів вступити на бюджет до вищого навчального закладу. Якщо є іспит з англійської мови – в десять раз менше шансів", - зазначила Гриневич.
Вона наголосила, що освіта перестала працювати як соціальний ліфт, і цю ситуацію необхідно терміново змінювати. |