Шкільні іспити варто замінити на ЗНО, - Лікарчук
Директор Українського центру оцінювання якості освіти назвав державну підсумкову атестацію у середній освіті рудиментним явищем, що залишилося у спадок від радянської системи освіти та заявив, що ДПА у школах необхідно повністю замінити зовнішнім незалежним оцінюванням. Про це Ігор Лікарчук написав у своєму Facebook, реагуючи на початок державної підсумкової атестації учнів 11-х класів.
"У загальноосвітніх школах розпочалася ДПА. На мій погляд, це дійство абсолютно безглузде за змістом і жалюгідне за формою. Рудиментерне явище, залишене в спадок радянською системою освіти", - зазначив Лікарчук.
"Ми можемо безкінечно довго дискутувати про те, якими мають бути завдання на ДПА. Але набагато важливішим питанням є інше: "Чи потрібна ДПА взагалі?". Учитель і без ДПА, і з ДПА поставить учневі ту оцінку, яку вважає за потрібне. І навіть у самого принципового педагога оцінка завжди матиме суб'єктивний характер. А принциповим у наших умовах залишатися дуже тяжко і у більшості випадків практично неможливо", - наголошує директор УЦОЯО.
За його словами, виходом із ситуації є відмова від підсумкової атестації школярів та її заміна на зовнішнє оцінювання.
"Вихід є один: лише зовнішнє оцінювання. Чи можна ДПА замінити зовнішнім оцінюванням повністю. Авторитетно заявляю, що можна", - зазначив Лікарчук.
У загальноосвітніх школах розпочалася ДПА. На мій погляд, це дійство абсолютно безглузде за змістом і жалюгідне за формою. Рудиментерне явище, залишене в спадок радянською системою освіти.
Ми можемо безкінечно довго дискутувати про те, якими мають бути завдання на ДПА. Але набагато важливішим питанням є інше: "Чи потрібна ДПА взагалі?". Учитель і без ДПА, і з ДПА поставить учневі ту оцінку, яку вважає за потрібне. І навіть у самого принципового педагога оцінка завжди матиме суб'єктивний характер. А принциповим у наших умовах залишатися дуже тяжко і у більшості випадків практично неможливо. Вихід є один: лише зовнішнє оцінювання. Чи можна ДПА замінити зовнішнім оцінюванням повністю. Авторитетно заявляю, що можна. Але лише за трьох умов. 1. Це має бути потрібним державі. Повинна бути політична воля для того, щоб це зробити. Бо опір буде величезним. 2. Потрібні кошти. Існуюча технологія проведення ЗНО вимагає негайного удосконалення і заміни. Не можна старі ноги засунути в новомодні туфлі. Нові технологіі потребують капіталовкладень. 3. Потрібні нестандартні управлінські рішення. І не лише на рівні Міністерства. Але і на рівні регіонів і шкіл. Біда в тому, що генерувати такі рішення нікому. 98% освітянських начальників - люди із традиційним і замшілим управлінським мисленням. Вони не хочуть і елементарно не здатні працювати в нових умовах. А такі рішення мають поширюватися на всі складові: від навчального плану і до структури навчального року, від нормативів в оплаті праці до іі організаціі. Тобто, потрібні нові люди в системі управління освітою: від верхів до низів. І знову тут повертаємося до політичної волі. Ох, як вона потрібна сьогодні.
|